سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
شب قدر

حوزه/ قدس اولین قبله مسلمانان بوده و نمی توان در برابر ظلم آشکاری که رژیم صهیونیستی به پشتیبانی آمریکا علیه مردم بیگناه فلسطین انجام می دهد، سکوت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در گیلان با بیان این که امام خمینی(ره) در راستای مبارزه با استکبار و دفاع از مظلومان جهان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که مسلمانان به اوج تعبد و خدامحوری رسیده اند را روز قدس معرفی کردند، گفت: امروزه متاسفانه برخی از کشور ها اسلامی به دلیل حرکت در خطوط فکری غرب، روز قدس را بی اهمیت جلوه می دهند و درصدد محوآن از جهان اسلام هستند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله العظمی بهجت(ره) فومن با تاکید بر این که روز قدس از مسائل جهانی اسلام است، افزود: امام راحل این روز را روز اسلام معرفی کردند و این واقعه عظیم متعلق به شخص و جناح یا گروه خاصی نیست، بلکه حیثیت کل جهان اسلام است، چرا که فلسطین پاره تن اسلام است.

این استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: قدس اولین قبله مسلمانان بوده و نمی توان در برابر ظلم آشکاری که رژیم صهیونیستی به پشتیبانی آمریکا علیه مردم بیگناه فلسطین انجام می دهد، سکوت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی، به نقشه شوم دشمنان اسلام برای محو روز قدس از تاریخ جهان اسلام اشاره کرد و گفت: متفکران رژیم صیهونیستی می خواهند حرارت روز قدس را خاموش کنند، اگر کسی مختصر بینشی نسبت به مسائل داشته باشد این مسئله را به خوبی لمس خواهد کرد، لذا وظیفه دارد به عنوان یک مسلمان به ندای مسلمانی دیگر لبیک گوید.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صیهونیستی با جنگ تبلیغاتی درصدد تخریب چهره اسلام و ترویج اکاذیب در بین آحاد جامعه اسلامی است، پس ما براساس تمام معیارهای اسلام و انسانی برخود فرض می دانیم که اهمیت این موضوع را درک کنیم و فرهنگ ایستادگی در مقابل ظلم و ستم را اشاعه دهیم.

*جهش معنوی در شب قدر

مدیر مدرسه علمیه آیت الله العظمی بهجت(ره) فومن در ادامه با اشاره به فضیلت لیالی قدر ابراز داشت: در این شب اتفاقت بزرگی همچون نزول قرآن کریم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند شب قدر را در یکی از سه شب قرار داده تا اهمیت آن دوچندان شود و با احیا و تهجد در شب قدر، جهش معنوی بالایی در فرد ایجاد شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha